EMIR – rozporządzenie w sprawie infrastruktury rynku europejskiego – publikacje obowiązkowe
Informacje ogólne
UniCredit Bank GmbH jest „kontrahentem finansowym” zgodnie z definicją zawartą w rozporządzeniu EMIR, a nasz globalny identyfikator podmiotu prawnego (LEI) to: 2ZCNRR8UK83OBTEK2170.
UniCredit Bank GmbH to instytucja finansowa w kategorii 1 w zakresie obowiązku rozliczania instrumentów pochodnych opartych na stopach procentowych w walutach EUR, GBP, JPY, USD, NOK, PLN i SEK. Jest to też instytucja finansowa w kategorii 2 w zakresie obowiązku rozliczania instrumentów pochodnych o charakterze kredytowym.
Zgodnie z artykułem 36 rozporządzenia EMIR (UE 2016/2251) UniCredit Bank GmbH nie wywiąże się ze swojego obowiązku w zakresie początkowego depozytu zabezpieczającego do 1 września 2018 r.
Swiss FMIA
UniCredit Bank GmbH to „Duży kontrahent finansowy (FC+)” zgodnie z definicją zawartą w szwajcarskiej ustawie federalnej o infrastrukturze rynkowej i postępowaniu rynkowym w obrocie papierami wartościowymi i instrumentami pochodnymi z dnia 19 czerwca 2015 r. („FMIA”)
Dodd-Frank
UniCredit Bank GmbH jest wstępnie zarejestrowany jako dealer swapów („SD”) w ramach CFTC, a także jest członkiem organizacji „National Futures Association” („NFA”).
Artykuł 39 rozporządzenia EMIR
Poniższe informacje nie mają zastosowania do osób prywatnych, gdyż nie dotyczą ich wymogi rozporządzenia EMIR. Są one przeznaczone dla kontrahentów w rozumieniu art. 2 ust. 8–10.
Zgodnie z postanowieniami rozporządzenia nr 648/2012 z dnia 4 lipca 2012 r. w sprawie infrastruktury rynku europejskiego (EMIR) centralni kontrahenci (CCP) i ich członkowie rozliczający są zobowiązani oferować swoim klientom (FC, NFC) co najmniej wybór pomiędzy wyodrębnieniem rachunku grupy klientów a wyodrębnieniem rachunku klienta indywidualnego.
Poniżej można znaleźć informacje na temat tych rodzajów wyodrębniania rachunków, poziomu ochrony oraz związanych z tym kosztów, opłat i ryzyka.
Zgodnie z art. 39 ust. 7 rozporządzenia EMIR UniCredit Bank GmbH jest zobowiązany do udostępnienia tych informacji publicznie. Publikacje te będą okresowo aktualizowane.
Jeśli pojawią się jakiekolwiek pytania, zachęcamy do kontaktu ze swoim opiekunem klienta.
Materiały do pobrania:
Dokument informacyjny na temat ram prawnych dotyczących wyodrębniania rachunków klientów













